جمعه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۶

مقایسه انواع رابطه بین گی ها در ایران و جهان

انواع روابط موجود بین گی ها در جهان:
1- رابطه ی جنسی بر مبنای پول: یکی از طرفین تن فروشه (معمولا بی) و طرف دیگه خریدار سکسه. این رایج ترین و محبوب ترین نوع رابطه نه تنها بین گی ها بلکه بین استریت هاست و محدود به همون چند دقیقه ی تحریک جنسی تا ارگاسمه.
2- رابطه ی جنسی مقطعی بر مبنای لذت متقابل (one night stand): دو طرف بدون هیچ رابطه عاطفی صرفا با هم رابطه ی جنسی برقرار میکنند که معمولا طول مدت آشنایی تا اتمام رابطه از چندساعت تا چند روز متغیره.
3- رابطه ی شریک جنسی (sex partner): دو طرف بر مبنای لذت متقابل برای مدتی نسبتا طولانی (از چندماه تا چند سال) با هم سکس می کنند. گرچه به لحاظ عاطفی هیچ وابستگی به هم ندارند اما به لحاظ جنسی به هم متعهدند.
4- رابطه ی شریک زندگی (life partner): معمولا در جوامع غربی دو طرف (فارغ از جنسیت) هرگاه برای زمان مشخصی در یک خانه با هم زندگی کنند به صورت خودکار وارد یک رابطه ی قانونی به نام پیوند مدنی (civil union) میشن که حقوق طرفین رو به لحاظ قانونی (وشرعی!) تضمین میکنه. معمولا کسانی وارد این رابطه می شن که علاوه بر رابطه ی جنسی با هم حداقل اشتراکات روحی و اخلاقی دارند و پیوندشون چیزی بیش از رابطه ی دو تنه! این نوع رابطه معمولا در جوامع دمکراتیکی که هنوز ازدواج همجنسگرایان رو به رسمیت نمی شناسند، بهترین گزینه برای کسانیه که مفهوم دوست داشتن و تعهد رو درک می کنند.
5- رابطه ی ازدواج: دو طرف پس از شناخت هم و معمولا پس از طی دوران پارتنری اولیه وارد مرحله ی ازدواج میشن که در بهترین حالت تا آخر عمر ادامه پیدا می کنه. این رابطه بهترین و مقدس ترین! نوع رابطه است.

اما انواع روابط موجود بین گی ها در ایران:
1- رابطه ی جنسی بر مبنای پول
2- رابطه ی جنسی بر مبنای لذت متقابل
3- رابطه ی جنسی بر مبنای لذت متقابل و پول
4- رابطه ی جنسی یک به چند، چند به یک، و چند به چند (در مدل های ضربدری، موازی، متداخل و متقاطع)
5- رابطه ی جنسی بسته، عاطفی باز: بدین معنا که طرفین به لحاظ جنسی به هم متعهد و هر کدام به لحاظ عاطفی به صدها نفر دیگه وابسته هستن! مدت دوام رابطه در حد چند هفته است.
6- رابطه ی جنسی باز، عاطفی بسته: این به نظر من یکی از مسخره ترین انواع رابطه است که به نام open-relationship می شناسنش و طرفین به لحاظ عاطفی به هم وابسته اند ولی به لحاظ جنسی تعهدی به هم ندارن! تجربه نشون داده که این نوع روابط بیش از چند ماه (در بهترین حالت) دوام نمیارن.
7- رابطه ی عاطفی باز، جنسی بسته به شرط پول: تا زمانی دوام میاره که طرف پول داشته باشه.
8- رابطه ی مبتنی بر سواستفاده یکی از طرفین از دیگری: تا زمانی دوام میاره که دست طرف رو بشه.
9- رابطه ی مبتنی بر سواستفاده طرفین از یکدیگر: تا زمانی دوام میاره که دست یکی از طرفین رو بشه.
10- رابطه ی بی افی: اسم دیگه ی روابط چند به چنده
11- پارتنری: اسم دیگه ی رابطه ی بی افیه
12- سکس فرندی: اسم دیگه ی رابطه ی پارتنریه
13- رابطه ی عاطفی، زندگی مشترک، بر مبنای تعهد، ازدواج سفید: به ندرت مشاهده شده و قابل صرف نظر است!

۲ نظر:

  1. اوووو، روابط موجود بین گی های ایرانی، چه عالمی داشته و من بی خبر موندم! انگار توی این کشور زندگی نمی کنم! البته کسی که غالباً توی اتاقش حبسه و با شبکه های اجتماعی هم انگار که قهره، خب طبیعتاً بی خبر می مونه که اون بیرون چه خبره!

    (( چه بهتر، تنهایی خوبه - من عادت کردم و با خوندن چندتا کتاب راجع به تنهایی خیلی هم اوضاع بهتر از قبل شد که فکر میکردم تنهایی یه جورایی بده ))

    بین اینا هم فقط ازدواج و یا رابطۀ شریک زندگی.

    پاسخحذف

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم