پنجشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۵

خطر ایدز!

    ظاهرا خطر ایدز از اون چیزی که تصور میشه بیشتره و خصوصا طی دهه اخیر الگوی ابتلا به HIV از تزریق به رابطه جنسی در حال تغییره. در کشور ما هم که متاسفانه هیچ گونه آموزشی در این زمینه در هیچ سطحی ارائه نمیشه و قانونگذاران نجیب و مومن و با حیا ترجیح میدن به جای مواجهه با مشکل، سرشون رو مثل کبک زیر برف کنند و خودشون رو به کوچه علی چپ بزنند تا خدا خودش جوون های ما رو از شر این ویروس شیطانی و ایادی پلیدش (همینطور آمریکا و اسرائیل) حفظ کند!
    خودم شخصا افراد بسیار زیادی رو میشناسم که به دلیل خجالت کشیدن برای خرید کاندوم، از داشتن سکس صرف نظر می کنند! البته عمل این گروه (اجتناب از سکس بدون کاندوم) قابل تقدیره، چون دوست دیگری داشتم که با اینکه پزشک بود (و پزشک خوبی هم بود!)، بدون کاندوم سکس میکرد! اون هم از نوع هارد و اون هم با پوزیشن بات! (یعنی به عبارت بهتر خطرناک ترین رفتار جنسی ممکن یا همون خودکشی رسمی اون هم به خاطر یه سکس بی ارزش با یک آدم ناشناس)!
    آمار افراد ناقل ویروس به طور رسمی در ایران چیزی حدود 30 هزار نفر و بر اساس مدل های علمی اپیدمی چیزی در حدود 80 هزار نفر تخمین زده میشه که به سرعت در حال افزایشه. اما با در نظر گرفتن همین آمار هم در حال حاضر به ازای هر 1000 نفر ایرانی یک مبتلا به HIV وجود داره که من فکر میکنم این آمار در بین همجنسگراها با توجه به سکس بی قاعده و لگام گسیخته اون ها حدود چندین برابر افراد عادی باشه و لذا اگر خطر ابتلای این افراد به ویروس HIV رو 10 برابر افراد دیگه در نظر بگیریم، می تونیم بگیم از هر 100 همجنسگرا در ایران یک نفر به HIV مبتلاست. یا به عبارت دیگه هر باری که یک همجنسگرا سکس محافظت نشده داشته باشید، احتمال 1 درصد وجود داره که به ویروس اچ آی وی مبتلا بشید و یا به عبارت بهتر اگر با 100 نفر سکس کنید میشه گفت حتما به ویروس مبتلا خواهید شد! و با توجه به اینکه این یک گراف پُر هست که در اون هر نود گراف با n-1 نود دیگه در ارتباطه! با ابتلای هر فرد جدید به ویروس، بخش زیادی از شبکه به خانواده چند ده میلیونی مبتلایان به HIV در جهان می پیوندند!
    اما پیشگیری از این ویروس وحشی یک راه حل ساده داره و اون هم اجتناب از رفتارهای پرخطره که عبارتند از:
  • سکس بدون کاندوم (حتی برای پوزیشن تاپ)
  • سکس دهانی اعم از ساک زدن یا بوسه ی خیس (یعنی بوسیدنی که زبان در آن درگیر باشد)
  • داشتن شرکای جنسی متعدد و سکس های تصادفی با افراد ناشناس
  • داشتن هر نوع خونریزی به هنگام رابطه خصوصا در نواحی حساس!
  • سکس در حالت مستی یا نشئگی
  • سکس با افراد معتاد و تنوع طلب
    اما اگر تا به حال هر یک از رفتارهای فوق را داشته اید، توصیه می کنم حتما برای اطمینان از سلامتیتون تست HIV بدین. این تست در بیشتر شهرهای ایران در مراکز مختلف دولتی و خصوصی انجام میشه و با دقت بسیار بالا وضعیت سلامت شما را تعیین می کنه. برای پیدا کردن اسم و آدرس مراکز مربوطه به راحتی یک جستجوی گوگل به نتیجه خواهید رسید. در پست بعدی نحوه انجام تست برای افرادی که ساکن شهر اصفهان هستند، توضیح داده خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم