جمعه، خرداد ۲۱، ۱۳۸۹

فتوای علما در مورد شیر خوردن مردان از زنان نامحرم !

الان توی بخش رویدادهای ویکی پدیا بودم که یه خبر مسخره نظرم رو جلب کرد ! هم کلی خندیدم به این خبر و هم تاسف خوردم که چرا یک ملت باید اینطوری خودشون رو مسخره ی دنیا کنن (البته بیشتر تاسفم به دلیل تاثیر شومی هست که فرهنگ اعراب همواره و خصوصا در ۳۱ سال اخیر بر فرهنگ ما داشته ، بعید نیست که از هفته ی دیگه طرح محرم سازی به صورت آزمایشی در ادارات دولتی چند استان و بعد هم در تمام کشور به اجرا در بیاد !!!)

اما متن خبر به نقل از ویکی پدیا (پیشاپیش از خوانندگان محترم به دلیل آلوده کردن فضای وبلاگم با ذکر اسامی افرادی که در متن خبر آمده عذرخواهی می کنم) :

شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان سعودی شیر خوردن مردان از زنان نامحرم را راه حلی برای اختلاط شرعی بین مردان و زنان نامحرم در محیط کاری اعلام کرد. بیانیهٔ جنجالی وی با واکنش‌های پر سر وصدایی در محافل این کشور روبرو شده‌است. پیشتر در سال ۲۰۰۷، علمای بلندپایه دیگری همچون شیخ أبی إسحاق الحوینی و نیز عزت عطیه از دانشگاه الازهر پیشنهاد مشابهی در مورد شیر دادن زنان به همکاران نامحرم خود به منظور رفع موانع نامحرمی در محل کار داده بودند. با اینحال در بیانیه جدید شیخ عبدالمحسن عبیکان، زنان ملزم نیستند به مردان مستقیما شیر دهند، بلکه می‌توانند از طریق بطری بطور غیر مستقیم به آنان شیر داده و محرم آنان شوند .

عکس از نیویورک دیلی نیوز

البته این فتوا احتمالا حاصل یک عمر ریاضت ، تهذیب ، تذکیه ، تحقیق و تفحص و تاملات به شدت عمیق و عرفانی ایشان بوده ، بنابراین جا داره که با تامل بیشتری بدان بنگریم تا جنبه های مبهم و فرامادی آن همچون دریچه ای رو به ... پیش رویمان گشوده شود !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم