سه‌شنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۱

خواهی که جهان در کف اقبال تو باشد...

خواهی که جهان در کف اقبال تو باشد        خواهان کسی باش که خواهان تو باشد

خواهی که جهان در کف اقبال تو باشد               آغاز کسی باش که پایان تو باشد

واسه کسی بمیر که واست تب کنه!!!

عشق یه سره دردسره!!!

اگر رفیق شفیقی درست پیمان باش              رفیق خانه و گرمابه و گلستان باش

توی ادبیات ما پره از این جملاتی که گرچه در نگاه اول ممکنه کمی ساده به نظر برسن اما وقتی بهشون فکر می کنی یه دنیا معنی درشون نهفته ست!

متأسفانه این روزا روابط بیشتر آدما صرفا بر اساس منفعت طلبی فردی بناشده، حالا این منفعت میتونه از پر کردن اوقات بطالت توی نت باشه تا درخواست انجام کارهای خیلی بزرگ توی دنیای واقعی... مهم اینه که سراغت نمیان، بهت محل نمیذارن، تو رو نمی بینن و اصلا حتی بهت فکر نمی کنن، تا وقتی که کارشون بهت بیافته. اونوقته که حتی اگه یک هفته جواب تلفن و اس ام اس هاشون رو ندی از رو نمیرن و با پرروئی تمام به تلاش منفعت طلبانه شون ادامه میدن...

خوب که نگاه میکنم اینطور آدما دور و برم کم نیستن، حتی شاید متأسفانه خودمم گاهی مثل اونا رفتار کرده باشم، گرچه واقعا سعی می کنم تاجای ممکن اینطور نباشم.

به هر حال اینطور افراد به نظر من فقط به درد رابطه های کاری و تجاری میخورن (هرچند در همون رابطه ها هم معمولا قدری انسانیت و وجدان و شرف و اهمیت به طرف مقابل وجود داره که در بسیاری از به اصطلاح دوستی های این زمونه وجود نداره) و هیچ تصور و درکی از معنای دوستی و روابط انسانی ندارن و دوستی باهاشون فقط کرامت و عزت نفس انسان رو زیرسؤال میبره...

بنابراین میخوام تا جای ممکن اینطور روابط رو از زندگیم حذف کنم. منظورم دقیقا دو دسته از افراده: اول آدمای منفعت طلب خودخواهی که رابطه باهاشون واسه من هیچ منفعت متقابلی نداره و دوم افرادی که بود و نبود من توی زندگیشون هیچ تأثیری نداره... چون از اینکه یک عنصر بی مصرف یا رزرو در زندگی یا رابطه با کسی باشم حالم به هم میخوره! بنابراین میخوام از این به بعد این افراد رو از روابطم قلم بگیرم، هرچند احتمالا این کار به انزوا و تنهایی بیشتر منجر میشه، ولی همونطور که همیشه گفتم تنهایی بهتر از بودن با کسانیه که ارزشش رو ندارن.

وقتی نمی تونی مثل بقیه باشی، پس مثل خودت باش... اگر کسی منو بشناسه می فهمه که دوستی بامن یه مزیت بزرگه! حیف که تابحال کشف نشده باقی موندم!!!

پ.ن : این پست مخاطب خاص ندارد. صرفا بخشی از سیاست رفتاری جدید منه. همین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم