یکشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۳

بدرود رمضان!

ماه رمضون، عذاب بیدار شدن های نیم شب و خوردن سحری بین خواب و بیداری صرفا برای رفع تکلیف، دعای سحر و شمارنده ی معکوس روی صفحه تلویزیون که آدم رو برای خوردن آب به عجله میندازه (و یاد گوینده ی رادیوی سال های دور که می گفت: "شنوندگان گرامی، تا اذان صبح به افق اصفهان تنها یک دقیقه ی دیگر وقت باقیست!")، صدای اذان صبح، نماز صبح و چرت بعد از سحری (که خدا نکنه سحری سنگین بوده باشه، وگرنه ممکنه کار دست آدم بده!!!) و شروع یه روز گرم و طولانی (که البته برای من خوشبختانه زیر کولر و سرگرم کار به سرعت می گذشت)، بی رمقی دم غروب و مهمونی های دورونی افطاری که توفیقی برای دور هم جمع شدن و دیدار اقوامه، گپ زدن های مختصر سالیانه با آدمایی که شاید اگه عید نوروز و ماه رمضون نبود، همین سالی یکی دو بار هم از هم سراغی نمی گرفتیم، و سنگینی و کرختی بعد از افطار...
ماه رمضون برای من با این خاطره ها اجین شده، ماهی که با همه ی خوبی ها و بدی هاش امسال هم بالاخره داره به آخر میرسه... هرچند این روزهای آخر دیگه جزو قسمت های لوس ماجراست، اما باعث میشه یه حس دلتنگی به آدم دست بده، با وجودیکه هر سال برای من از معنویت ماه رمضون کم میشه، ولی هنوز هم معدود چیزهایی هست که منو با این ماه پیوند میده، مثل همین سحر آخر، مثل هلال شوال و مثل شب عید فطر (که همونطوریکه قبلا هم گفتم به نظر شاید من تنها عید واقعی و موجه مذهبی باشه).

پیشاپیش عید فطر دوستانی که امسال روزه گرفتن و دوستانی که روزه نگرفتن ولی این عید رو دوست دارن، مبارک باشه.

پ.ن: خیلی نامردیه که بعد کلی زحمت و عذاب تونستی بشقابت رو خالی کنی، بعد سرت رو برگردونی ببینی دو تا کفگیر برنج و چهارتا سیخ کباب اومده توی بشقابت!!!

ماه رمضان رفت و مرا رفتن او به
عید رمضان آمد، المنه لله
آنکس که بود آمدنی آمده بهتر
و آنکس که بود رفتنی او رفته بده به
برآمدن عید و برون رفتن روزه
ساقی بدهم باده، بر باغ و به سبزه
من روزه بدین سرخ‌ترین آب گشایم
زان سرخ‌ترین آب رهی را ده و مسته...

۳ نظر:

  1. من اعتقادی ندارم اما به همه اعتقادات شدیدا احترام میذارم
    نماز روزه هات قبول

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. به پایان رسیدن ماه رمضان ،
    ماه دروغ ،
    ماه ریا ،
    ماه تظاهر به دینداری ،
    ماه سجاده آب کشیدن ،
    ماه به عذاب آوردن ملت ،
    ماه محروم کردن انسانهای آزاد از حقوق طبیعی شون ،
    ماه خماری و خواب آلودگی و خود آزاری ...

    بر همه ایرانیان عزیز مبارک باشد <3

    پاسخحذف

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم