جمعه، مرداد ۱۷، ۱۳۹۳

آیا "داعش" یک برداشت "افراطی" از "اسلام" است؟

این روزها یک غده ی سرطانی دیگه در منطقه ی سرطان خیز خاور میانه سربرآورده! این بار یک گروه جهادی تندرو به نام دولت اسلامی عراق و شام که برای خودشون اعلام خلا  فت اسلامی می کنند و ورژن جدیدی از ولی امر مسلمین جهان رو به امت عزیز اسلامی عرضه میکنند (یکی نیست به این ها بگه مگه یک امت واحده چند تا ولی امر میخواد؟!). به هر حال وجود چنین گروه هایی و نفوذ اون ها و تعدد طرفدارانشون نشون دهنده ی اینه که بر خلاف اونچه ادعا میشه بشر هنوز به تکامل و بلوغ فکری نرسیده و اینکه حماقت بشر رو پایانی نیست!
اما صرف نظر از چگونگی شکل گیری، عقاید و رفتار این گروه و اینکه تقریبا هیچ حامی علنی حتی بین شیوخ و پادشاهان مستبد و متحجر عرب ندارند، نکته ای که همه در مورد متفق القول هستند اینه که گروه هایی مثل داعش نشون دهنده ی چهره ی خشن و غیرانسانی از اسلام و به اصلاح فقها باعت "وهن دین" هستند. ادعایی که به نظر من یکی از پوچ ترین و بی پایه و اساس ترین تهمت های نسبت داده شده به این گروهه.
مثلا در مورد تصرف شهرها و مناطق غیرمسلمان نشین، این اعراب متوحش اینطور رفتار میکنند که سه گزینه به مردم پیشنهاد میدن: یا اسلام بیاورید، یا جزیه بپردازید و یا برای مرگ آماده شوید.
این گرچه شاید در نظر حتی خیلی از مسلمان ها مسخره به نظر برسه، ولی پایه و اساس گسترش اسلام رو از بدو پیدایش تا کنون تشکیل داده. با نگاهی به تاریخ کشور خودمون در زمان حمله ی عرب، به راحتی و بدون هیچ شک و شبهه ای این گفتار قابل تأییده. اینکه گفته میشه ایرانی ها با "آغوش باز" اسلام آوردند و اسلام موجبات رهایی اون ها از ظلم و ستم سلسله ی ساسانی رو فراهم آورد، به گواه تاریخ و مراجع و کتب معتبر تاریخی که فکر نمی کنم هیچ تاریخدان منصفی بتونه و بخواد وجودشون رو تکذیب کنه، ادعای پوچ و خنده داری بیش نیست...
وقتی که قوم متوحش عرب با سوءاستفاده از ناامنی و بی ثباتی مرزهای غربی امپراتوری منحط و رو به زوال ساسانی (که این انحطاط و بی کفایتی رو بیش از هر چیز مرهون موبدان مؤمن و متدین زرتشتی بود)، با کمک مشتی راهزن بیایانگرد، با ولع کشورگشایی و غنائم و آرزوی همخوابگی با کنیزان زیبارو، سرزمین ایران رو لگدکوب سم ستوران خودشون کردند (و به حق که این ستوران بر سوارانشون از هر نظر برتری داشتند)، بسیاری از شهرهای ایران در برابر این موجودات دور از شرف و تمدن و انسانیت، مقاومت کردند. فارق از نارضایتی عمیقی که در این دوران از حکومت ساسانی وجود داشت، و فارغ از شعار برابری و برادری و عدالت طلبی که هنوز هم بعد از قرن ها اسلام داعیه دار اونه (و البته هنوز هم مثل همیشه در حد همون شعار باقی مونده!)، این کاملا طبیعی به نظر میرسه که مردم در برابر زمین و خانواده و دارایی خودشون از چنین هجوم بی شرمانه ای دفاع کنند!
تصور کنید که شما در شهر خودتون زندگی میکنید، عده ای وحشی از بیابان سر می رسند و برای شما سه پیشنهاد بی شرمانه مطرح می کنند: یا عقیده ی خود را رها کنید و به دین ما درآیید، یا به ما باج سبیل بدهید! و یا کشته شوید!!!
متاسفانه از همان روزگار این اساس گفتمان و منطق گسترش و سلطه ی مسلمین را تشکیل می داده است، حتی شهرهایی از ایران که الان بر طبل اسلام می کوبند و رگ غیرت مردمانشون مثل بادکنک برای دین باد می کند، وقتی به ناچار در برابر مهاجمان حیوان صفت سر تسلیم فرود آوردند، تا مدت ها پرداخت باج سبیل را بر گرویدن به آئین جدید رجحان می دادند، اما با گذشت زمان، رفته رفته قوم پیروز توانستند با کمک ثروت و قدرت بادآورده شان، افکار و عقاید خود رو به این بازندگان مفلوک القا کنند و غبار زمان حقیقت تلخ این همه جنایت و جور و ستم و کشت و کشتار و قتل و غارت و خونریزی رو به دست فراموشی سپرد و ایرانی ها مردمانی شدند که با "آغوش باز" پذیرای این مهاجمین سفاک شدند!!!
به نظر من اسلام داعش دقیقا همون اسلامیه که 14 قرن پیش به ایران وارد شد، حالا اگر این اسلام خوبه، چرا داعش رو تروریست و خشن و افراطی خطاب میکنیم و اگر بده چرا تمام قد از این همه وحشیگری که قرن ها پیش در حق ما شده دفاع متعصبانه می کنیم؟!؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم