جمعه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۴

این اسلام عزیز!

    چند وقت پیش با یکی از جوان های فامیل که متاسفانه نسبت به اصطلاح نزدیکی هم باهم داریم صحبتی در خصوص مذهب داشتیم، البته من اکیدا با بحث های مذهبی مخالفم و سعی میکنم به هیچ عنوان وارد بحث های پوچ اینچنینی اون هم با آدم های متعصب نشم، چون تجربه بهم ثابت کرده که کار به غایت احمقانه ایه. به هر حال به دلیل عدم شناخت کافی از این فامیل به اصطلاح نزدیک پیش اومد دیگه!
    جالب اینجا که این فامیل نزدیک علیرغم سن نه چندان زیادش، به لحاظ افکار و عقاید بیشتر شبیه پیرمردهای شصت هفتاد ساله بود، البته خب کاملا میشد حدس زد که این ها افکار و عقاید یک جوون آزاداندیش نیست که در اثر حداقل تفکر و مطالعه بدست اومده باشه، بلکه یک کپی از عقاید منجمد پدر محترمشه که به صورت کامل درون مغز ایشون تزریق شده!
    استدلال جالبی که این فامیل نزدیک در دفاع از اسلام عزیز مطرح می کردند این بود که اون چیزی که ما امروز در جامعه ی اسلامیمون شاهدش هستیم کمترین سنخیتی با اسلام حقیقی نداره و اسلام ناب در واقع ورای همه ی این هاست! خب یک سؤال خیلی ساده اینجا مطرح کردم که میشه اون رو عینا از یک اکثریت با طرز فکر مشابه که متاسفانه در بین نسل جوون و حتی نوجون های دهه هفتاد و هشتادی هم تعدادشون کم نیست، پرسید و اون هم اینکه:
در خصوص اسلام در دنیای معاصر شما معتقدید که علمای شیعه یا همون آخوندها نماینده اسلام حقیقی نیستند و یک حکومت سی و اندی ساله ی تا بن دندان مسلح بعد از این همه قلع و قمع و سرکوب و خفقان نتونسته یک جامعه ی اسلامی و یکدست ایجاد کنه و دستورات اصیل و ناب اسلام رو اجرا کنه.
اهل سنت هم که کلا به رسمیت نمی شناسیم! چون بر طبق احادیت معتبر شرط رهایی از آتش دوزخ و پذیرش دین، اعتقاد و التزام به ولایت اهل بیته!
داعش و طالبان و القاعده و بوکوحرام و امثالهم هم که برداشت های خشن و افراطی از اسلام هستند!
سعودی ها و وهابی ها و سلفی ها و حنبلی ها هم که متحجر و گمراهند و البته تشنه به خون شیعیان!
دول حاشیه خلیج فارس هم که همه دست نشانده و فریب خورده و مزدور بیگانه هستند!
خب میشه لطف کنید به من بگید این اسلام اصیل کوفتی که شما ازش دم میزنید چیه که تابحال نه کسی اونو دیده و نه میدونه چه شکلیه؟!
و سؤال مهم تر اینکه شما از کجا فهمیدید که این چیه و چه شکلیه؟! آیا شما از خود اعراب به ماهیت دینی که خاستگاه و مخاطب اصلیش قوم عرب بوده آگاه تر و مسلط ترید؟
چرا شهامت پذیرش حقیقت رو ندارید؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از علاقه شما به این مطلب سپاسگزارم